Den 27 december

Efter 22 år på fast mark fick jag för mig att dra med hela familjen till Kungsträdgården för att åka skridskor.
Robin lärde sig åka helt själv förra året, Oliver sov så vi var två vuxna som kunde hjälpa Rebecca då det var första gången på isen för henne.
Jag åkte ett varv med Rebecca, det gick knöligt men framåt och glädjen var stor hos hela familjen.
En toppendag trots många som var där och åkte.
Andra varvet tog jag med Robin som var överlycklig över att få åka tillsammans med sin mamma, men tredje varvet ramlade han och jag skulle göra en lätt u-sväng för att hjälpa honom upp.
Dratade själv på rumpan och tog emot mig så klumpigt med vänster arm att jag bröt handleden och efter att ha spenderat 5 timmar på Danderyds akuten så är jag nu sjukskriven en månad med gipsad vänsterhandled.

Så lär läxan, ska ni ut på isen efter 22 år på fast mark så köp handledsskydd!!!
Jag är glad att det var jag och inte barnen och så är jag SUPERSTOLT för jag klarade i alla fall av tre varv innan jag föll!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback