En hektisk helg

Barnen är lediga från dagis sen midsommar och dagarna går, allt för fort känns det som.
Första veckan var vi mest hemma, mös i solen och poolen i trädgården. Busade en dag med dagiskompisar och en dag han vi upp till Öppnis för bus och lek men sen blev alla sjuka.
Robin började hosta, Becca kunde inte prata pga heshet och Olivers näsa rann i ett men i fredags kom Kusefinerna på besök tillsammans med farmor och farfar. En heldag som gick i ett och när Fredrik med bror och sin pappa kom hem från golfbanan vid 18-tiden för middag kändes det som om klockan var 14.
Becca och jämnåriga kusinen badade i poolen medan storkusinerna lekte med Robins fotbollsgubbar.
Det enda som var tråkigt med den dagen var att min svägerska inte kom med, hade velat sjunga "Ja må hon leva" till henne också eftersom

I lördags kom Susanne på besök med sina tre buskillar, lunch, fika och en massa bus. Helt plötsligt klämmer Fredrik ur sig att Björn kanske hinner hit innan han ska till jobbet så kan vi även äta middag tillsammans? Men Susanne kontrade med att vi kunde följa med dem hem och äta middag hos dem för hon trodde inte Björn skulle hinna.
Efter middagen droppade hennes nya granne in med sina två killar, det visade sig vara en av mina favoritmammor från Öppna förskolan när jag sprang där med Rebecca 05-06 och som jag inte sett sen dess. Så kul att åter igen träffas, höra hur livet varit de senaste två åren och även inse att vi fortfarande har mycket att prata om så troligen blir det mer bus i framtiden ihop. Det var itne alls länge sen jag gick här hemma och funderade på hur det gått för henne och nu så dök hon upp från ingenstans.
Det är så skönt att umgås med vänner som har barn i samma ålder som jag själv har, det finns inga pretantioner utan bara avslappnad atmosfär där barnen leker tillsammans medans föräldrarna babblar över en kopp kaffe. Ju fler barn dessto lättare för de roar ju sig själva.

I går passade vi på med en mysig familjedag eftersom det blev så intensivt både fredag och lördag. Vi hade tänkt att vara hemma och pula i trädgården men vid lunch fick jag idén att åka till Bålsta och gå på Lasse Åbergsmuséet. Sagt och gjort, efter lunch packades alla in i bilen och vi for iväg. En snabb titt på alla leksaker och sen flera timmars bus i Trazan och Bananes koja. En pause för glass och vätska och sen mera bus. När vi gick därifrån stannade en bil på parkeringen, rutan vevades ner och killen Robin busat med hela dagen vinkade hejdå - en fin gest efter så bra bus ihop.
Barnen somnade helt utmattade efter en saga, normalt brukar det bli tre innan deras ögon går i kors.

På kvällen satt jag som vanligt vid datorn när Lizze dök upp på MSN och undrade vad vi hittade på idag, om de kunde få ta Djungelbilen och komma hit på en fika? Självklart!
Så förmiddagen gick åt att kramas och mysa med barnen eftersom det regnade ute. Jag och Becca fyllde på "pussförådet" så det fanns pussar kvar när pappa kommer hem från jobbet (de tar slut allt som oftast om man inte fyller på dem) Robin behövde lite kramar så även det fylldes på.
Vid 13-tiden kom 5 regnblöta individer i gummistövlar och paraply in genom dörren. Å vad skönt att äntligen få krama om Lizze igen, hon har en sån värme i sina kramar att allt bara rinner av mig och jag blir avslappnad till 100%
Varför blir det alltid så lång tid emellan våra träffar? Sa vi inte att vi skulle träffas minst en gång i veckan efter våra små ploppat ut och vi båda var hemma? Skärpning på oss bruden!!!
Så även idag har det varit bus och stoj med kompisar, middag vid långbord och den där stämningen som jag bara älskar - glädje, prat, sång, skratt och gemenskap.

Just nu ligger Oliver utslagen på soffan brevid mig, Robin och Becca somnade i soffan tittandes på Pippi. fredrik ahr krypit ner och jag ska gå in och krama kudden brevid honom.

I morgon är planen att ta det lungt, bara vara hemma och bara vara - får se om vi lyckas eller om något annat trillar på oss som vanligt.

Kommentarer
Postat av: Louise

Vi ses snart, tjejen!!! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback