Det närmar sig jul

Julen kommer närmare och närmare och det märks på alla aktiviteter som ska avslutas och pyssel som ska göras både med skola, dagis, kompisar och diverse andra.
I lördags var vi på julbord med Fredriks familj, riktigt mysigt blev det och barnen skötte sig kanon. Till och med Oliver satt någorlunda still och åt sin mat.

Annars är det full rulle som alltid, eller nästan mer än vanligt för i onsdags fick Fredrik och Oliver en helkväll för sig själva hemma medan jag, Robin och Becca var på Öppna förskolan och gjorde julpyssel. Barnen kom hem nöjda och glada med både handmålade ljus, krukor och ljuslyktor. Den ena finare ä-n den andra. En var sin söt tomte han de också med att göra och båda barnen är överens om att de ska få bo i granen när den kommer på plats.
För att kunna göra mer pyssel hemma så samlar vi just nu på toalett- och hushållsrullar för att kunna göra smällkarameller och sen hittade jag två gamla Panduro-pyssel som jag köpt när Robin var liten skrutt men som aldrig blivit av att göra.
Becca har bakat pepparkakshus på dagis och varit med i kommunens tävling som avslutades i onsdags. Ska bli spännande att se hur det går för dem i tävlingen.
På tisdag har Robins skola julpyssel hela dagen, ska bli spännande att se vad han kommer hem med.

Farmor har varit hos oss en hel del den här veckan för att "skola in" Oliver inför i kväll då jag och Fredrik ska ut med Fredriks jobb. En bekant har varit på samma julshow som vi ska på och hon pratar nästan euforiskt om den så förväntningarna på kvällen är höga men jag har svårt att tro att jag blir besviken. Håll bara tummarna att allt går bra där hemma även om jag vet att det kommer att lösa sig oavsett för farmor är en påhittig dam som kan lösa det mesta och så finns ju storasyskonen där hemma men det känns knepigt att lämna Lillfisen till barnvakt för första gången.
Inför kvällens besök var jag och Oliver igår till Barkarby för att handla nya kläder. Kändes mysko att titta på kläder till mig själv för en gångs skull. Jag är så van att alltid hitta något åt Fredrik eller barnen men inte denna gång även om jag smög över till barnavdelningen och såg en supersnygg kläning till Rebecca men jag får åka tillbaka i veckan som kommer för julklappsshopping.

Helgen blir till att jobba, först det ordinarie och sen extrajobbet :P Får berätta mer om det senare för nu ska jag gå med kollegan och äta lunch innan Luciafirandet tar fart här på Tingstätten. Hoppas bara fastighetsägaren kommer ihåg att släcka ner alla lampor för det har de glömt tidigare år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback