Skolstart

Egentligen fuskade vi lite och startade med fritids redan i måndags men idag var det upprop i skolan.
8.10 var det dag men Robin vaknade vid 7 och sa att han ville sova vidare istället för att gå till skolan. Frukost och sen språngmarsch med mamma och Lillebror för att hinna i tid.
Allt började med en fin cermoni där alla äldre barn önskade de nya yngsta välkomna och sen fick varje barn släppa en ballong med önskan om ett bra läsår.
I klassrummet blev det upprop av alla barn och utdelning av kritor. Alla barn fick en varsin ask med sitt namn på och sen fick alla rita ett minne från cermonin. Ungefär då kramade jag Robin hejdå och gick hem.

Han har haft en kanonbra dag och tyckte skolan var rolig.


Däremot blev jag lite fundersam när jag tittade in på skolans hemsida och insåg att fritidsavvdelningarna hette något helt annat bara för två läsår sen. Ska nog ta och fråga runt lite om historien för det var en del roliga namn och bilder jag hittade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback